24. června 2012

Až z Aše

Hlásím se z Aše, kam jsem dorazila v sobotu kolem druhé hodiny. Od té doby zde nabírám síly, provádím očistu těla i oděvu, spravuju batoh, čtu maily a vzkazy, píšu deník atd.Všem, kteří zvědavě sledují průběh mé cesty, se omlouvám, že jsem nenapsala dříve. Jednak mám často pouze německý signál (a někdy je i ten slabý) a jednak těžko hledám čas na cokoliv jiného než chůzi, jídlo nebo spánek.
Pokud jde o můj zdravotní stav, je vzhledem k zátěži docela dobrý. Trošku zlobila kolena, ale stahovací obvaz to spravil. Prsty na nohou mám otlačené a klube se mi asi jeden puchýř, ale to zase spraví občasné mytí nohou, častá výměna mokrých ponožek za suché a nějaká ta náplast. Bolí mě také kotníky a klenby, což je horší. Doufám, že to vyřeší dostatečné utahování bot u kotníků, vyhození několika věcí za batohu a vložky do bot, které mi snad dorazí po rychlé spojce příští sobotu.
Pokud jde o terén, tak ten předčil všechna má očekávání. Šplhat se do kopce s těžkou krosnou je vyčerpávající, ale dá se to zvládnout. Mnohem horší je však chůze v bažinách. A když říkám v bažinách, myslím to doslova. Vzpomínáte si na ten film "Král Šumavy", na Gluma hledajícího cestu skrz močály nebo na pana krále, který se v televizním zpracování pohádky Sůl nad zlato málem utopil v bažině? Pokud ano, pak máte dobrou představu terénu na hranicích. Každou chvíli narážím na neprostupné bažiny, skrze které se musí buď přeskakovat po travnatých ostrůvcích nebo rovnou celé obcházet velkými oblouky. Je to psychicky vyčerpávající, když se brodíte tím bahnem v hrozném horku, musíte se soustředit na každý krok, aby vám to nevcuclo celou botu, a přitom na vás doráží velká hejna much a komárů!
Chůze po pevné zemi je ale bezva, sluníčko zatím hezky svítí, lidé jsou většinou příjemní. A když vás ráno probudí zpívající ptáci nebo když se večer díváte na slunce jak ozařuje lány polí, je to nádhera, kterou vám nic na světě nezaplatí.
Z Aše budu vyrážet v neděli po obědě, počítám kolem druhé hodiny. Ještě musím počkat, až mi doschne prádlo, a jít nakoupit.
Ještě jednou prosím všechny, kteří mají něco na srdci a očekávají ode mě odpověď, aby jednak psali na můj mail bivoyka@gmail.com a ne do vzkazovníku a jednak měli hodně trpělivosti. Díky všem za podporu!

Žádné komentáře:

Okomentovat